dirkalnik – za hitrostne navdušence

dirkalnik – za hitrostne navdušence


Če uživate v hitrosti, potem je svet ležečih koles odgovor na vaše hitre sanje! Hitreje kot z ležečim kolesom namreč ne gre – vsaj na človeški pogon ne.

Pravzaprav imamo Slovenci svojega svetovnega rekorderja, ko gre za maksimalne hitrosti dosežene s kolesom. Verjetno ste že slišali za Damjana Zabovnika in njegovo kolo EIVIE. Če ne prej, potem lansko leto, ko je zaradi sponzorja prvič dobil nekaj več medijske pozornosti. A žal mu z novim vozilom Eivie 4 v Battle Mountain tokrat ni uspelo.

Damjan Zabovnik Rekord

A Damjanovo kolo ni primerno za ceste in vsakdanjo rabo. Če želite potovati hitro pa lahko izbirate med kar štirimi kategorijami iz sveta ležečih koles:

  • velomobili
  • visoki dirkalniki
  • nizki dirkalniki
  • hitri tricikli

Velomobili

Definitivno najhitrejši predstavniki ležečih koles so velomobili. Večinoma tricikli oblečeni v steklena vlakna ali karbon. Zanimivost teh koles je poleg nenavadnega izgleda gotovo ta, da se nanje čaka dlje kot na kakšen prestižen avtomobil. Dobavni rok 6 mesecev je že nadvse kratek, cene pa se gibljejo od cca 5.000 pa vse do 20.000€. Ja, prav ste prebrali. Pa še zmeraj boste morali poganjati kar sami ;) no razen v primeru pomožnega elektro pogona.

velomobil Mango na jezeru

In kaj nudijo ta nenavadna vozila na človeški pogon? Možnost, da po ravnem brez večjega napora dosegate potovalno hitrost 50 in več km/h. Velomobile uporabljajo predvsem kolesarji, ki so na cesti vsak dan, ne glede na vreme in letni čas. Velomobil je idealna rešitev za vožnjo na delo, saj boste tudi v dežju in mrazu zaščiteni pred vremenskimi vplivi.

Obstajata dve vrsti velomobilov. In sicer tisti bolj športni, kjer sta edina kriterija čim nižja teža ter boljša aerodinamika:

  • Quest – kralj vseh velomobilov
  • Milan – grbasti kit
  • Sunrider – rdeča puščica
  • Mango – majhen dirkač
  • Go One K1 – med najlažjimi velomobili

Ter takšni katerih primarni namen je “commuting” in se posvečajo predvsem uporabnosti ter udobju. Posledično so precej težji a tudi višji, s čemer pridobijo na uporabnosti za vožnjo po urbanem okolju. Slednje vsekakor čaka lepa prihodnost, ker so precej bolj ekološki od kateregakoli vozila izpod peres kreatorjev avtomobilske industrije.

Ampak ne glede na visoko učinkovitost, velomobil vseeno ne daje tistega klasičnega občutka svobode na kolesu. Zaenkrat so še precej glasni in tudi okorni.

Visoki Dirkalniki

Za tiste, ki sta radi dlje od tal in imate željo imeti 700c kolesa, so visoki dirkalniki edina možnost. Visoki dirkalniki so predvsem dobra izbira, če imate željo kolesariti v družbi z ostalimi cestnimi kolesarji. Zaradi višjega položaja na kolesu, se boste namreč lažje zlili v skupino in klepetali s kolegi. Tudi zaveterje boste lahko bolje izkoristili, čeprav ga ne boste potrebovali ;) Hkrati pa boste lahko uporabljali vso kolesarsko opremo, ki ste je že vajeni.

Zockra visoki dirkalnik HR700

Če hočete res lahko, elegantno in hitro kolo, potem je Zockra ime, ki ga iščete. Za tiste, ki vas zanimajo predvsem klanci in želite izkoristiti že izgrajene mišične skupine iz klasičnega kolesa, je predvsem zanimivo kolo z gibljivo gonilko – Cruzbike Silvio. Za vse, ki se ne želite odreči udobju pa priporočam Nazca Gaucho, ki je tudi cenovno najbolj ugoden visok dirkalnik. Za več informacij si lahko preberete članek V visoki družbi – za ljubitelje hitrih cestnih koles.

  • Zockra HR700 – najlažje lezikolo : karbonski lepotec
  • Cruzbike Silvio – izkoristite mišične skupine iz sveta klasičnih koles in uspešno premagujte klance na udobnejšem sedežu visokega dirkalnika
  • Nazca Gaucho – maksimalno udobje na cestnem dirkalniku

Visoki dirkalniki so pridobili na popularnosti v zadnjih nekaj letih in jih ponuja praktično vsak resen proizvajalec ležečih koles. V večini primerov pa je potrebno biti kar visok (nad 170cm), saj drugače z nogami ne sežete dovolj daleč čez prednje kolo. Pomembno je namreč, da je med gonilko in prednjim kolesom dovolj prostora, ki omogoča vrtenje gonilk tudi med zavoji. Pedal se nikakor ne sme zadeti ob prednje kolo! Drug pomemben kriterij pri nakupu je tudi višina sedeža in kako dobro sežete do tal. Priporočljivo je, da lahko na tla položite celo stopalo. Če vam narava ni podarila dovolj dolgih nog, pa bo bolje sedeti nekoliko nižje.

Nizki Dirkalniki

Težko bi trdil, da so hitrejši od svojih visokih bratov, vsekakor pa v primeru padca ne padete tako globoko ;) No, padci na ležečih kolesih niti približno niso tako problematični, kot na klasiki.

nizek ležeči dirkalnik

Dirkalnik je lahko nizek zgolj tako, da uporablja manjša kolesa. Lahko obe, ali pa zgolj prednje kolo. A ravno manjša kolesa na nizkem dirkalniku pogosto izzovejo podcenjevanje. Še posebej je to prisotno pri manjših kolesarjih, ki bi na vsak način želeli večja kolesa. Pa so ti pomisleki krivični in neutemeljeni. Manjše kolo ne pomeni, da boste zato počasnejši. Damjan Zabovnik, ki smo ga zgoraj že omenili, je podrl kar nekaj svetovnih rekordov s svojim kolesom Eivie, kjer uporablja celo zgolj 16” kolo.

Izmed široke izbire nizkih dirkalnikov izstopajo predvsem tile:

  • Nazca Fuego – izredno hiter in zelo udoben nizek dirkalnik za ugodno ceno
  • Toxy ZR – eleganten nizek dirkalnik, kjer se boste lahko podprli kar z rokami
  • Raptobike Lowracer – sicer brez vzmetenja a za izredno ugodno ceno
  • Troytec – resnično futurističen nizek dirkalnik iz karbona
  • Birk Comet RT – v zadnji detajl dodelan karbonski dirkalnik

Slabost nizkih dirkalnikov najbolj opazna v poletni vročini na pregretem asfaltu, kjer ste res na udaru zaradi visokih temperatur neposrednop nad tlemi. Zaradi nizkega sedišča, oziroma bolje rečeno ležišča, je potrebno biti tudi bolj oprezen v prometu in poskrbeti za svojo varnost. Kot primer: Če z nizkim dirkalnikom pripeljete na križišče izza kolone parkiranih avtomobilov, vas voznik, ki morebiti zavija, do zadnjega trenutka ne bo videl. Zato morate med vožnjo po mestu imeti to v mislih.

Če vam dvokolesa delajo teževe in si želite nekaj bolj varnega, a hkrati še zmeraj hitrega, potem bo mogoče cestni ležeč tricikel tisto pravo…

Hitri Tricikli

Do nedavnega se hitrost in tricikli nista omenjali v enem stavku. Zadnja leta pa se zaradi vedno večje popularnosti triciklov, tudi na tem področju kar precej dogaja. Proizvajalci tekmujejo komu bo uspelo izdelati čim lažji tricikel. Tako smo dobili tudi že prve tricikle izdelane v celoti iz karbonskih vlaken. A je trenutno največ slave požel ICE Vtx izdelan v kombinaciji aluminija in krom molibdena.

dirkalni tricikel VTX 2014 plus

O triciklih, a ne ravno v povezavi s hitrostjo, sem se razpisal tukaj. Vsekakor so počasnejši od ležečih dvokoles, saj imajo zaradi širine večji zračni upor in zaradi dodatnega kolesa nekaj več trenja. A so zato bolj udobni na vzponih in bolj varni v prometu. Vsekakor pa nudijo edinstven ubčutek med spuščanjem po serpentinah.

Za razliko od dvociklov pa imate tukaj prednost manjši kolesarji. Omejitev navzdol je nekje na 155 centimetrih. Prednost manjšega kolesarja je v manjših izgubah zaradi bolj togega okvirja, če je gonilka bliže sedežu. Za vsakogar, ki uživa v hitrosti, se torej najde rešitev!


By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close