tricikel – ko hitrost ni najpomembnejša

tricikel – ko hitrost ni najpomembnejša


Že res, da se tudi s tricikli da peljati nadvse hitro. Obstajajo celo dirkalniki na treh kolesih, ampak dirkanje vsekakor ni osnovni namen takšne konstrukcije.

Tretje kolo lezikolesu doda sproščenost in še večje udobje. Predvsem novinci bodo kar hitro znali ceniti prisotnost tretjega kolesa, ker ne bo težav z ravnotežjem, predvsem pri štartu. Tricikli so idealna izbira za vse, ki radi uživate v naravi in se vam nikamor ne mudi. Kot že rečeno, se da s triciklom tudi dirkati, ampak so bolj primerni za uživanje v zmerni vožnji in na daljšem potovanju. Nikoli vam ne bo potrebno iskati klopce v senci, saj imate kavč zmeraj pri sebi. Samo krošnjo si poiščete in že lahko zadremate.

Pa brez skrbi, med kolesarjenjem tudi na triciklu ne boste zaspali ;) Kot pravi Jane Talbot, je najpomembneje odkriti čar pohajkovanja:

Šele takrat, ko tudi na ravninskih cestah uporabljaš najlažje prestave na kolesu, resnično uživaš v doživetjih.

Zakaj bi hiteli v neznano, ko pa vas vsak trenutek obdaja toliko zanimivega in vrednega vaše pozornosti. Ne bi se mogel bolj strinjati z Jane in sam kar prepogosto prehitro vrtim pedala. Od kolesarjenja s triciklom boste največ odnesli ravno, če si boste vzeli čas.

Če imate težave z ravnotežjem, je pa tricikel tako ali tako idealna izbira. Ležeči tricikli se bistveno razlikujejo od klasičnih, kjer gre v bistvu zgolj za prilagojeno navadno kolo, ki že izgleda okorno in nestabilno. Zakaj bi morali že na daleč dajati vtis, da imate zdravstvene težave? In zakaj bi morali kolesariti počasi in previdno, če vam ležeč tricikel omogoča svobodno in brezskrbno kolesarjenje. Ležeči tricikli so definitivno igrače za odrasle ;)

Obstaja več tipov triciklov, ki se tudi cenovno precej razlikujejo. Glede na osnovno konstrukcijo delimo tricikle na:

  • tadpole in
  • delta

Tadpole oblika ovirja je precej bolj razširjena in jo enostavno prepoznate po tem, da ima eno zadnje in dve prednji kolesi. V večini primerov je zgolj zadnje kolo pogonsko, krmili pa se s prednjima kolesoma. Obstajajo pa seveda tudi izjeme – saj smo v ležečem svetu. Skoraj vsi proizvajalci ležečih koles imajo v svojem programu tudi kak primerek tadpole tricikla.

tadpole tricikel ICE Sprint

Delta oblika ima dve kolesi zadaj in za optimalen pogon potrebuje diferencial. Samo z diferencialom lahko namreč poganjate obe kolesi, kar pa izredno pozitivno vpliva na vozne razmere po makedamu. Pogon zgolj na eno zadnje kolo – osnovna oprema – je primeren zgolj za asfalt. Najbolj poznani proizvajalec delta triciklov z dolgo medosno razdaljo je Hase iz Nemčije. Druga dva proizvajalca sta Greenspeed (Avstralija) in ameriški Rans, ki ima hkrati tudi edini dirkalni primerek delta tricikla: Trizard – najnižji delta tricikel v redni prodaji.

dirkalni delta tricikel Trizard

Ti tricikli imajo izredno majhen obračalni krog. Pravzaprav najmanjšega v ležečem svetu in se z njimi lahko obrnete praktično na mestu. Zaradi težišča na zadnji pogonski osi, so z diferencialom primerni tudi za vzpone po slabši podlagi. Zadnji menjalnik je nekoliko bolj izpostavljen, kar zahteva dodatno pozornost na podlagi z večjim kamenjem ali luknjami. Lahko pa ga seveda nadomestite z internim, ki so vedno bolj razširjeni in tudi že dovolj vzdržljivi. Potencialni problem je dvigovanje prednjega kolesa pri večjem naklonu in neenakomernem poganjanju. So pa nekoliko lažji za sestopanje in zato tudi bolj primerni za starejše.

Tadpole modeli se med sabo nekoliko bolj razlikujejo in jih lahko delimo v več podskupin:

  • potovalni – višje sedišče
  • nevtralni – univerzalni tricikli za vsak dan
  • dirkalni – nižje podvozje in večji naklon sedeža

Razlika je predvsem v višini podvozja in v naklonu sedeža. Evropski modeli imajo v večini indirektno krmiljenje, ki bi ga lahko primerjali s servo volanom v avtomobilu, ameriški pa direktno, kjer je krmilna ročica pritrjena neposredno na os posameznega kolesa. Večinoma imajo vzmetenje zgolj na zadnjem kolesu, obstajajo pa tudi polno vzmetene različice. Za ležerno potovanje pa vzmetenja dejansko ne potrebujete, saj niste tako hitri, da bi vam slabša podlaga povzročala težave.

Vedno več je zložljivih okvirjev, ki omogočajo lažji prevoz tricikla na štartno mesto, če se s kolesom ne odpeljete izpred vašega doma. A tudi nezložljiv model lahko peljete z osebnim avtomobilom, če na streho zmontirate tri vodila, kamor pritrdite vsako od treh koles tricikla. To je pravzaprav še najhitrejši postopek, če to počnete dnevno. Pa še avto bo znotraj ostal čist ;)

Vsako leto se pojavi kak nov model nagibajočega tricikla, a se do sedaj še nobeden ni resnično “prijel”. Težava je poleg kompleksnejše konstrukcije tudi v izvedbi nagibanja. Po mojem prepričanju je edini ustrezen način izvedbe uporabljen na prototipu FastFWD, ki ga sedaj povzema tudi Raptobike in bo po vsej verjetnosti kmalu ugledal luč sveta. Edina slabost tega principa je pogon na prednje kolo…

Cenovno najugodnejši tadpole tricikel je Azub ECOtrike, ki vam omogoča vstop v svet ležečega kolesarjenja brez prevelike luknje v žepu.

Razlog številka 428, zakaj je tricikel super izbira:

Pa si oglejmo seznam najbolj popularnih triciklov srednjega cenovnega razreda:

  • Azub ECO trike – za vstop v ležeči svet
  • Azub T-Tris – zložljiv tricikel
  • HPvelotechnik Gekko – zložljiv tricikel

Višji cenovni razred:

  • ICE Adventure – za popotnice
  • ICE Sprint – za ljubitelje hitrosti in udobega potepanja
  • Hase Kettwiesel – sestavite verigo koles
  • Hase Lepus – za starejše a mlade po srcu

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close