prednosti / razlogi za

prednosti / razlogi za


Marsikdo bi vprašal, zakaj voziti takšno nenavadno kolo?

tricikel za odrasle

Iz zgodovine razvoja ležečih koles vemo, da je le-to nastalo zaradi zaskrbljenosti Charlesove žene o varnem kolesarjenju njunega sina Georga. A bi želel bolj kot varnost, izpostaviti predvsem udobje ter razgled. Je pa že zelo zgodaj postalo jasno, da je kolo zaradi ležeče pozicije kolesarja in s tem boljše aerodinamike, izredno hitro in kmalu se je to potrdilo tudi na kolesarskih tekmah. Od tod tudi prepoved tekmovanja na klasičnih kolesarskih dirkah.

Prednosti ležečih koles torej so:

- večja varnost : na običajnem kolesu se v večini primerov kolesar prevrne preko krmila z glavo naprej. Glava je torej najbolj na udaru. Večini padcev pri ležečem kolesu se da izogniti, se pa v primeru padca mi ležeči običajno prevržemo na stran. Glava je tako veliko bolj varna. Ker je ležeči kolesar bližje tlom je avtomatsko manj možnosti za hujši padec. Ko se navadimo na lezikolo, se le-to da bolje obvladati in tudi ustaviti od klasičnega. Kar se pa triciklov tiče, so pa možnosti padca še manjše, saj nam na treh kolesih ni potrebno loviti ravnotežja.

Čeprav bi marsikdo mislil drugače, je prednost triciklov tudi njihova širina. Izkaže se namreč, da vozniki avtomobilov ležečega kolesarja na triciklu ne upajo prehitevati v škarje. Pred prehitevanjem počakajo, da ni prometa na nasprotnem voznem pasu in šele takrat – z dovolj veliko varnostno razdaljo – prehitijo kolesarja na triciklu. Kaj podobnega lahko na dvociklih zgolj sanjamo. Pa ne glede na to ali gre za klasično ali ležeče kolo. Vozniki nas pogosto sploh ne prehitevajo, ampak preprosto peljejo mimo misleč: “se bo že umaknil”.

- večja obvladljivost, hitrejše ustavljanje : ležeči kolesarji imamo center težnosti dosti nižje, kot kolesar na običajnem kolesu, hkrati je teža bolje razporejena, kar omogoča bolj natančne zavoje. To omogoča visoke hitrosti pri spustih z zelo ostrimi ovinki in hitro manevriranje v prometu. Pri običajnem kolesu je zaviranje omejeno z visokim centrom gravitacije. Ležeča kolesa imajo bistveno krajšo zavorno pot in več kontrole nad kolesom pri zaviranju.

recumbent-comfort.jpg

- udobje : pri običajnem kolesu sediš sklonjen naprej in je tvoja teža razporejena med majhno površino sedeža, rokami, rameni in zapestji. Zraven tega pa moraš za pogled naprej držati dvignjeno glavo pod neobičajnim kotom ali pa celo pot strmiš v cesto pod sabo. Voziti običajno kolo čez cel dan je pravi izziv vzdržljivosti in si ga večina ljudi ne more predstavljati.
Na ležečem kolesu sediš na udobnem sedežu z nogami pred sabo, rokami ob telesu in z glavo v sproščenem položaju. Razgled je fenomenalen. Nobena teža ne deluje na ramena ali zapestja, ni potrebno napenjati mišic v vratu. Skratka celodnevna vožnja ne predstavlja problemov.

Ležeča kolesa so torej veliko udobnejša od klasičnih. A tudi v tem primeru zmagajo ležeči tricikli, saj ni potrebe po lovljenju ravnotežja; pri roki pa imamo zmeraj udoben sedež za počitek v senci.

- brez bolečin v križu : hrbtenica je v naravnem, neobremenjenem položaju, naslonjena na ergonomsko oblikovan sedež. Veliko kolesarjev ima na klasiki težave s križem prav zaradi prisiljene drže. Na lezikolesu je hrbtenica v naravnem, neobremenjenem položaju, naslonjena na ergonomsko oblikovan sedež. Peto ledveno vretence je na ležečem kolesu tudi do 10x manj obremenjeno kot na klasiki.

- sproščen gornji del telesa : ramena, roke in zapestja na ležečem kolesu niso obremenjena. Gornji del našega telesa ni prilagojen nošenju teže, ki jo zahteva drža na klasičnem kolesu. Verjetno ni kolesarja, ki ne bi kdaj občutil otopelosti v prstih in dlaneh (Carpal Tunnel Syndrome). Pri prenosu teže na zadnjico, da bi malo sprostili roke, pa še poslabšamo aerodinamičnost in hkrati povečamo pritisk na intimne dele, kar je zopet neprijetno. Na ležečem kolesu vse to postane, le še neprijeten spomin.

položaj telesa in upor

- hitrost : vsak hitrostni rekord v kategoriji pripada ležečim kolesom. Brez izjem. S tem mislim vsak hitrostni rekord na kratke razdalje, dolge razdalje in vdržljivostni rekordi. Predvsem gre zahvala aerodinamiki. Pri običajnem kolesu se več kot 70% energije pri visokih hitrostih potroši za premagovanje zračnega upora. Pri ležečih kolesih se ta procent izrazito zmanjša, saj imajo dosti boljši aerodinamični profil, kar pomeni več energije za pomikanje naprej. Žal so ravno zaradi tega ta kolesa prepovedana na vseh kolesarskih tekmovanjih.

- razgled : zaradi kota sedeža ležeči kolesar ne gleda v tla ampak predse, kar odpira širok panoramski pogled na pokrajino in dogajanje v okolici. Bi si upal trditi, da je ravno razgled največja prednost ležečih koles. Kdor ne želi kolesariti zgolj zaradi kolesarjenja, ampak želi uživati v prekrasni pokrajini, ki ga obdaja, bi vsekakor moral poskusiti ležeče kolo. Še posebej na potovanju, kjer želite uživati v drugačni in zanimivi pokrajini in ne cel čas zreti v asfalt. Saj asfalt je povsod po svetu bolj ali manj enak.

- odprt prsni koš : z rokami ob telesu pri krmilu pod sedežem je prsni koš razširjen in s tem imajo pljuča večjo kapaciteto za zajemanje svežega zraka

- ne obremenjuje intimnih delov telesa : pri običajnih kolesih lahko majhna površina sedeža povzroča bolečine ali otopelost intimnih delov. Znano je tudi, da težave s prostato in kolesarjenje ne gredo skupaj. Z ležečimi kolesi se vse to spremeni. V ležečem položaju namreč kolesarite brez pritiska na vaše intimne dele. Če bi kljub težavam s prostato želeli kolesariti, je odgovor torej ležeče kolo.

- prebija led : lezikolesarji smo povsod deležni radovednih pogledov in občudovanja. To je lahko seveda tudi razlog proti, čisto odvisno od posameznikove osebnosti. Vsekakor se ne bo zgodilo, da vas ne bi opazili in kaj hitro boste imeli temo za pogovor.

- dober trening za noge in zadnjico : na ležečem kolesu je v uporabi več mišičnih skupin v nogah in zadnjici, kot na standardnem, saj tukaj gornji del telesa ne sodeluje pri poganjanju. Poleg ostalih, so bolj aktivne tudi zadnjična mišica, notranje in zunanje stegenske mišice, ter kita mišic, ki krčijo koleno. Zato je poleg udobja in enkratnega razgleda to hkrati tudi dober trening za noge in zadnjico. Velja povdariti, da je potrebno razviti “ležeče noge“, za doseganje istih hitrosti pri vzponih, kot s klasičnim kolesom.

- ne potrebujete posebnih oblačil : Na ležečih kolesih kolesarska oblačila niso potrebna. Prvo odvečno oblačilo so podložene hlače. Običajne kratke hlače so čisto primerne. Majice z žepi na hrbni strani niso potrebne, ker jih ni možno uporabljati. Zato smo s podjetjem Tamai leta 2012 predstavili blagovno znamko kangaroo, ki ponuja ležečim kolesarjem prilagojena oblačila. Predvsem športne kolesarske majice z žepi spredaj. Prav tako ne boste nikoli več pozabili kolesarskih rokavic, ker jih na ležečem kolesu preprosto ne boste potrebovali..

tricikel ICE adventure

Največja pridobitev ležeče scene so pravgotovo tricikli, ki poleg neizmernega udobja, hkrati odpirajo možnost kolesarjenja tudi tistim, ki iz zdravstvenih razlogov ne morejo na klasično kolo. To je svet enakih možnosti za vse in hkrati dodatna prednost ležečih koles – prilagodljivost: kolesarjenje za resnično vsakogar!

In ko smo ravno pri triciklih ter njihovih prednostih. Če bi želeli kolesariti z vašo partnerko a vam to na klasičnih kolesih nikakor ne uspe, ker se vi komaj segrejete, ko vaša boljša polovica že tarna nad bolečinami v zadnjici, se odločite za ležeč tricikel. Sprva se vam bo draga zgolj smejala v smislu: “Kaj vse si ne boš še namislil… Bolj star bolj nor.” A naj vam njeno zbadanje ne vzame upanja, ker bo že po nekaj krajših izletih želela tudi sama poskusiti to vaše čudo. In ko se bo enkrat usedla na tricikel,… Preizkušeno deluje tudi pri največjih upornicah. Samo brez prisile! Pustite ji čas, da se sama odloči.

Če pa vi sami niste za ležeče kolo, to še ne pomeni, da morate kolesariti sami ali, da mora vaša boljša polovica trpeti bolečine. Hase ponuja odlično rešitev za pare in mlade družine v obliki tandema Pino, ki združuje pozitivne lastnosti ležečih in klasičnih koles v enem okvirju. Tako boste vi sedeli na klasičnem kolesu, žena bo pa spredaj uživala leže.

Pa srečno na poti ne glede na obliko kolesa!